01. Identifikační kód:
558
02. Kód:
558
03. Pojmenování (název) životní situace:
Žádost o územně plánovací informaci
04. Základní informace k životní situaci:
Územně plánovací informace je předběžná informace o podmínkách
a) využívání území a změn jeho využití, zejména na základě územně plánovacích podkladů a
územně plánovací dokumentace,
b) vydání regulačního plánu, územního rozhodnutí,
včetně seznamu dotčených orgánů,
c) vydání územního souhlasu v případech, kdy je
možno jím nahradit územní rozhodnutí, včetně seznamu dotčených orgánů.vydání regulačního plánu, územního
rozhodnutí, včetně seznamu dotčených orgánu nebo o podmínkách vydání územního souhlasu v případech, kdy je jím
možno nahradit územní rozhodnutí, včetně seznamu dotčených orgánů.
Postup a podmínky jsou stanoveny v ustanovení § 21 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“) a ustanovení § 2 vyhlášky č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního řízení, veřejnoprávní smlouvy a územního opatření.
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):
Žadatel (fyická osoba, fyzická osoba podnikající, právnická osoba), který může jednat samostatně nebo může být
zastoupen na základě plné moci.
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
Postup a podmínky vychází z ustanovení § 21 stavebního zákona.
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace:
Žádost je nutno podat, včetně všech potřebných příloh na podatelně Magistrátu města Karviné nebo zaslat poštou na adresu: Fryštátská 72/1, 733 24 Karviná-Fryštát.
08. Na které instituci životní situaci řešit:
Žádost je nutno podat, včetně všech potřebných příloh na podatelně Magistrátu města Karviné nebo zaslat poštou na adresu: Fryštátská 72/1, 733 24 Karviná-Fryštát.
09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
Odbor stavební a životního prostředí, Magistrátu města Karviné, Karola Śliwky 618/11, 733 24 Karviná-Fryštát, 2.
poschodí.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
Žádost, včetně všech potřebných příloh.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
Formulář není předepsán.
Žádost o územně plánovací informaci musí obsahovat:
a) identifikační údaje o žadateli podle § 37 odst. 2 správního řádu,
b) katastrální území a parcelní čísla pozemků, na kterých žadatel hodlá záměr realizovat,
c) druh územně plánovací informace, o jaký žadatel žádá (§ 21 odst. 1 stavebního zákona),
d) údaje o současném využívání pozemků a staveb na nich,
e) druh, účel a popis požadovaného záměru, jeho základní rozměry a kapacitu, požadavky na připojení na veřejnou dopravní a technickou infrastrukturu.
K žádosti o územně plánovací informaci žadatel připojí celkovou situaci v měřítku katastrální mapy s vyznačením požadovaného záměru a jeho vazeb na okolí (vzdálenosti od hranic pozemku, napojení na veřejnou dopravní a technickou infrastrukturu apod.).
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
Nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
Územně plánovací informaci lez vydat do 30 dnů ode dne podání žádosti, je-li žádost včetně příloh úplná.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
Nejsou.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
Nejsou požadovány.
16. Elektronická služba, kterou lze využít:
Elektronická podatelna: epodatelna@karvinacz
Datová schránka: es5bv8q
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
Postup a podmínky vychází z ustanovení § 21 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“) a ustanovení § 2 vyhlášky č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního řízení, veřejnoprávní smlouvy a územního opatření.
18. Jaké jsou související předpisy:
Nejsou.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
ˇuzemně plánovací informaci může zrušit správní orgán, který jí vydal, pokud je v rozporu s právními
předpisy.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
neuplatňují se
21. Nejčastější dotazy:
neuvedeno
22. Další informace:
neuvedeno
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných
zdrojů a v jiné formě:
neuvedeno
24. Související životní situace a návody, jak je řešit:
nejsou
25. Za správnost návodu odpovídá útvar:
Odbor stavební a životního prostředí, oddělení stavebního úřadu
26. Kontaktní osoba:
neuvedena
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
01.01.2020
28. Popis byl naposledy aktualizován:
01.01.2020
29. Datum konce platnosti popisu:
neuveden
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace:
neuvedeno