Pohled na budovu nádraží ze strany kolejiště (1916)
Karvinské nádraží bylo postaveno roku 1868. Dne 12. ledna 1869 bylo vyvezeno po železnici z Karviné do Bohumína prvních 1100 tun uhlí.
V roce 1891 byla vybudována nová přijímací budova (nahradila starou z roku 1868) a provozní budova nákladního nádraží. Později přibyla kancelářská budova, nové skladovací prostory a naproti nádraží vyrostly byty pro zaměstnance dráhy. V budově nádraží se nacházela také nádražní restaurace a výčep. Hostinskou a výčepní koncesi vlastnila Košicko-bohumínská dráha od roku 1909.
V roce 1898 dokončila Severní Ferdinandova dráha stavbu železniční spojky Petrovice – Karviná. K jednotlivým dolům vedly mimo to montánní (báňské) dráhy. Spojení s Ostravou zajišťovaly od roku 1909 Městské elektrické dráhy Moravská Ostrava. Slezské zemské dráhy provozovaly trať do Fryštátu a do Orlové a Bohumína, vybudovanou v letech 1912–13.
V 50. letech 20. století se na karvinském nádraží i celé trati negativně podepsal vliv poddolování, a proto byla v roce 1963 postavena přeložka tratě z Dětmarovic do Louk nad Olší s novým hlavním nádražím blíže k nové Karviné (bývalý Fryštát).
Také tramvajové tratě (od roku 1949 sloučené do pod Dopravní podnik města Ostravy) byly v průběhu 60. let 20. století postupně rušeny. Elektrická tramvajová doprava byla nahrazena dopravou autobusovou.