Čtyři karvinské školy mají učebny virtuální reality

MHA_5007-Vylepšené-NR.jpg Klasickou výuku doplňují špičkové technologie.


MHA_5007-Vylepšené-NR.jpg Foto: Milan Haluška

Karviná dokončila modernizaci učeben na čtyřech základních školách - ZŠ a MŠ Mendelova, ZŠ a MŠ Dělnická, ZŠ a MŠ Borovského a ZŠ a MŠ U Lesa.

 Na každé škole byla nově vytvořena učebna virtuální reality. Učebny jsou vybaveny moderním ICT vybavením - pořízeny byly brýle pro virtuální realitu, robotické stavebnice, 3D tiskárny, humanoid, programovatelná robotická ruka, laserový CNC gravírovací stroj nebo sety pro tvorbu panoramatických 3600 fotografií.

 „Školství musí držet krok s moderní dobou a poskytovat dětem vzdělání, které jim pomůže rozvinout technologické dovednosti, logické myšlení a seznámí je s digitálním světem. Mám velkou radost, že se nám podařilo získat dotaci z EU, díky které jsme mohli vybavit čtyři základní školy učebnami virtuální reality. Mohli jsme tak propojit klasickou výuku s nejmodernějšími technologiemi,“ uvedl náměstek primátora Andrzej Bizoń (nestr. za SOCDEM).

 Například na Základní škole U Lesa si žáci pomocí humanoidního robota zdokonalují jazykové dovednosti. „Nejde jen o zábavnou formu vzdělávání, ale o efektivní metodu výuku angličtiny, němčiny nebo francouzštiny. My pracujeme s angličtinou. Robot pomáhá s výslovností, takže si děti jazyk osvojují přirozeně,“ vysvětlil přínos humanoida učitel Pavel Konieczny.

 Součástí projektu byly také drobné stavební úpravy učeben, vybavení učeben novým nábytkem a na ZŠ Mendelova byla navíc vybudována vnitřní konektivita celé školy

Projekt „Učebny virtuální reality na ZŠ v Karviné“ je financován z Integrovaného regionálního operačního programu. Celkové náklady dosáhly výše necelých 20 milionů Kč, přičemž 85 % pokryly evropské fondy a 5 % státní rozpočet, zbylé výdaje doplatilo město.

logo Spolufinancováno Evropskou unií plus MMR ČR.png

 

 

 

Projekt „Učebny virtuální reality na ZŠ v Karviné“, reg. č. CZ.06.04.01/00/22_037/0004238, je spolufinancován Evropskou unií.