Volná pracovní místa – výběrová řízení
Kde najdu informace o volných pracovních místech?
Při výběru zaměstnanců postupujeme způsobem, který je závazně stanoven v zákoně č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků, ve znění pozdějších předpisů.
Statutární město Karviná vyhlašuje veškerá výběrová řízení na zaměstnance města v magistrátu formou oznámení na úřední desce, která je umístěna u vstupu do budovy B Magistrátu města Karviné na ulici K. Śliwky 618 v Karviné-Fryštátě a současně na internetových stránkách města (Úřední deska – Výběrová řízení na nové zaměstnance).
Doporučujeme všem zájemcům o zaměstnání pravidelně sledovat tato místa a v případě zájmu podat písemnou přihlášku do výběrového řízení na konkrétní pracovní místo podle bližších pokynů uvedených v oznámení.
Zde naleznete seznam aktuálních výběrových řízení zveřejněných na úřední desce (pokud se nezobrazuje žádný dokument, nejsou aktuálně vyvěšena žádná výběrová řízení):
Seznam dokumentů
Datum vyvěšení: 2024-12-17 | Dokument PDF | Kategorie: Výběrová řízení na nové zaměstnance
Podmínky výběrového řízení ředitel/ka Sociální služby Karviná, p.o.
Jakým způsobem jsou obsazována volná pracovní místa?
Výběrovým řízením:
- výběrové řízení je podmínkou pro jmenování do funkce vedoucího úřadu a vedoucího úředníka,
- výběrové řízení je podmínkou pro vznik pracovního poměru úředníka na dobu neurčitou.
Bez výběrového řízení:
- volná pracovní místa úředníků na dobu určitou (např. zástup po dobu mateřské dovolené, rodičovské dovolené, dlouhodobé pracovní neschopnosti úředníka),
- volná pracovní místa zaměstnanců, kteří nevykonávají správní činnosti (např. manuální práce, servisní a pomocné, průvodce na zámku Fryštát),
- při obsazování výše uvedených pracovních míst není ze zákona podmínkou vyhlášení výběrového řízení, přesto se často v praxi přikláníme k vyhlášení výběrového řízení.
Co musí obsahovat přihláška do výběrového řízení?
Písemná přihláška musí obsahovat:
- název pracovního místa,
- jméno, příjmení a titul uchazeče,
- datum a místo narození uchazeče,
- státní příslušnost uchazeče,
- místo trvalého pobytu uchazeče (včetně čísla telefonu a e-mailové adresy),
- číslo občanského průkazu nebo číslo dokladu o povolení k pobytu, jde-li o cizího státního občana,
- datum a podpis uchazeče.
Kam a jakým způsobem mohu doručit přihlášku?
- osobně: podatelna Magistrátu města Karviné, budova C, Karola Śliwky 50/8a, 733 24 Karviná-Fryštát,
- poštou: statutární město Karviná, Fryštátská 72/1, 733 24 Karviná-Fryštát (za včasně podanou přihlášku se považuje také její podání k poštovní přepravě v poslední den stanovené lhůty),
- elektronicky: pouze s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou podatelnu epodatelna@karvinacz nebo prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky ID es5bv8q. Přiložené dokumenty musí být v souladu s § 22 a 23 zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, převedeny subjektem provádějícím konverzi z listinné podoby do dokumentu obsaženého v datové zprávě nebo datovém souboru.
Jaké doklady je nutné doložit k přihlášce?
- strukturovaný životopis, ve kterém budou uvedeny pouze údaje o dosavadních zaměstnáních a o odborných znalostech a dovednostech,
- výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce; u cizích státních příslušníků též obdobný doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovským státem; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost čestným prohlášením (originál nebo ověřená kopie),
- doklad o nejvyšším dosaženém vzdělání (ověřená kopie),
- v případě obsazování pracovního místa pro vedoucí zaměstnance, je nutno doložit fotokopii lustračního osvědčení, případně čestné prohlášení o tom, že splňuje předpoklady pro výkon funkce obsazené jmenováním v souladu se zákonem č. 451/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů (lustrační zákon) – nevyžaduje se u osob narozených po 01.12.1971.
Jaký je průběh výběrového řízení?
- Zveřejnění oznámení o vyhlášení výběrového řízení
Oznámení je zveřejněno na úřední desce min. po dobu 15 dní před termínem pro podání přihlášky, který je uveden v oznámení. - Příjem přihlášek do výběrového řízení
Přihláška musí být doručena nejpozději v den, kdy je stanoven termín pro podání přihlášky v oznámení, v případě doručení přihlášky poštou je rozhodující datum přijetí zásilky na poště. - Posouzení došlých přihlášek výběrovou komisí
Výběrová komise posoudí, zda přijaté přihlášky obsahují veškeré náležitosti, zda uchazeč splňuje předpoklady pro vznik pracovního poměru a požadavky na dané pracovní místo, zda byly doloženy všechny potřebné dokumenty a v případě, že tomu tak není, je uchazeč vyzván, aby doložil chybějící materiály. - Pozvání vybraných uchazečů
- Je-li to nutné k posouzení, zda uchazeči splňují požadavky stanovené v oznámení, výběrová komise pozve uchazeče k osobním rozhovorům, případně rozhodne o dalších možnostech prokázání potřebných schopností (např. posouzení uchazečů na základě znalostních testů, PC testů aj.).
- Vybraní uchazeči jsou informováni zpravidla elektronickou poštou, případně telefonicky, o termínu konání testů nebo osobních rozhovorů.
- Vyhodnocení výběrového řízení výběrovou komisí
Výběrová komise pořídí o posouzení uchazečů písemnou zprávu, ve které uvede pořadí uchazečů a předá ji tajemníkovi magistrátu. - Informování uchazečů o výsledku výběrového řízení
- Po rozhodnutí tajemníka magistrátu o přijetí vybraného uchazeče, je tento uchazeč vyrozuměn telefonicky o výsledku výběrového řízení a je s ním zahájeno jednání o nástupu do pracovního poměru.
- Zbývající uchazeči jsou informováni písemně a jsou jim vráceny veškeré dokumenty, které do výběrového řízení zaslali.
- Uchazeč nese náklady, které mu účastí ve výběrovém řízení vznikly.
V případě dotazů, které se týkají výběrových řízení, kontaktujte personalistky oddělení lidských zdrojů:
Bc. Barbara Pastuchová, tel.: 596 387 342, email: Barbara.Pastuchova@karvinacz
Ing. Aneta Svrčinová, tel.: 596 387 245, email: Aneta.Svrcinova@karvinacz
Co nabízíme?
- stabilní zaměstnání,
- sladění soukromého a pracovního života:
- 5 týdnů dovolené,
- placené pracovní volno v rozsahu 24 hodin ročně,
- pružné rozvržení pracovní doby – základní pracovní doba, po kterou je zaměstnanec povinen být na pracovišti, od 9:00 do 13:00 hodin (v pátek od 9:00 do 12:00 hodin), volitelná pracovní doba, kdy si zaměstnanec sám volí její začátek a konec, od 6:30 do 9:00 a od 13:00 do 18:00 hodin (v pátek od 12:00 do 18:00 hodin),
- zkrácené pracovní úvazky – pokud tomu nebrání provozní důvody, umožňujeme zaměstnancům, zejména s ohledem na potřebu zajistit péči o dítě nebo osobu blízkou, zkrácení pracovního úvazku,
- moderní benefity prostřednictvím systému cafeterie – možnost čerpání finančních prostředků dle vlastního uvážení (kultura, sport, penzijní připojištění, vzdělávání, zdravotní péče, rekreace a další),
- stravenkový paušál,
- zvýhodněné rodinné tarify mobilního operátora,
- zaměstnanecké akce,
- sleva z nájmu bytů společnosti Heimstaden na základě smlouvy o součinnosti,
- pro rodiče – volná kapacita jeslí, mateřských a základních škol v dosahu pracoviště, volnočasové aktivity různého zaměření (Středisko volného času Juventus) a sportoviště pro děti,
- možnost využívání služeb městských organizací (kultura, sport, bydlení),
- osobní a pracovní rozvoj – průběžné prohlubování a rozšiřování kvalifikace:
- systém interního vzdělávání za využití interních lektorů,
- externí vzdělávání,
- rozvoj manažerských dovedností vedoucích úředníků.
- vícesložkový plat podle nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a
správě:
- platový tarif (platové třídy podle náročnosti práce, platové stupně podle započitatelné praxe),
- osobní příplatek (až do výše 100 % platového tarifu),
- zvláštní příplatek,
- příplatek za vedení,
- odměna (za mimořádné úkoly).
Studentské praxe
Magistrát města Karviné poskytuje v rámci organizačních možností bezplatnou odbornou praxi studentům středních, vyšších odborných a vysokých škol. Praxe je realizována na základě smlouvy, která se uzavírá mezi školou a statutárním městem Karviná. Cílem poskytnuté praxe je umožnit studentům získat poznatky o fungování úřadu a rozšířit si své znalosti v oblasti veřejné správy v teoretické i praktické rovině.
V případě dotazů, které se týkají studentských praxí, kontaktujte personalistu oddělení lidských zdrojů:
Ing. Roman Cieślar, tel.: 596 387 307, email: Roman.Cieslar@karvinacz