01. Identifikační kód:
02. Kód:
03. Pojmenování (název) životní situace:
Změna údajů v registru vozidel
04. Základní informace k životní situaci:
Tato situace se týká registrace vozidla a jeho provozování, případně nakládání s ním. Jedná se o všechny úkony, které
mají vliv na změnu údajů v registru vozidel.
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):
Provozovatel.
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
Oprávněná osoba podá žádost doloženou dále uvedenými doklady a zaplatí správní poplatek.
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace:
Podáním žádosti (vyplněného formuláře.)
08. Na které instituci životní situaci řešit:
Úkon lze provést na kterémkoliv úřadě obce s rozšířenou působností.
09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
Odbor správní
Karola Śliwky 50 Karviná-Fryštát
přízemí vpravo
paní Franzová, Martikánová, Chroboková, Spurná, Laryšová
tel: 596 387 785, 596 387 717-715, 596 387 713
v úředních hodinách úřadu
Pro vyřízení vaší žádosti se můžete objednat prostřednictvím našeho rezervačního systému.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
Vyplněný formulář, osvědčení o registraci vozidla, technický průkaz, byl-li vydán, doklady
provozovatele a další doklady osvědčující změnu zapisovaných údajů, pokud se jedná o změny technických údajů o vozidle
(typový list tažného zařízení, pověření k montáži, příloha LPG/CNG, vyjádření výrobce apod).
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
Formulář je k dispozici
v elektronické podobě ke stažení:
Žádost o zápis změn údajů v registru silničních vozidel, soubor typu
pdf, (646,12 kB)
Plná moc k žádosti o zápis změn údajů v registru silničních vozidel, soubor
typu rtf, (51,36 kB)
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
Správní poplatek dle z.č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, 50 Kč za zápis každé
změny do technického průkazu a do registru.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
Žádost je možné vyřídit na počkání, ale v komplikovanějších případech se postupuje podle správního řádu, kde je obvyklá
lhůta vyřízení stanovena do 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
Nejsou.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
O zápis změny údaje v registru vozidel je vlastník nebo provozovatel povinen požádat úřad do 10 pracovních dnů ode dne,
kdy změna nastala. Prokazuje-li se zmocnění k zastoupení, plná moc nemusí být podepsána úředně ověřeným podpisem.
16. Elektronická služba, kterou lze využít:
Rezervační systém pro objednání návštěvy úřadu.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
Z.č 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, z.č. 500/2004
Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy:
Vyhl. č. 343/2014 Sb., o registraci vozidel.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
Odvolání do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
Nenahlášením změn údajů, které se do registru zapisují, do 10 pracovních dnů od jejich vzniku se osoba, jíž se
povinnost týká, dopouští přestupku dle ust. § 83 odst. 1 písm. c zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu
vozidel na pozemních komunikacích. Za tento přestupek lze uložit pokutu až do výše 50.000,- Kč.
21. Nejčastější dotazy:
Neuvedeno
22. Další informace:
Neuvedeno.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných
zdrojů a v jiné formě:
www.mdcr.cz
24. Související životní situace a návody, jak je řešit:
Neuvedeno.
25. Za správnost návodu odpovídá útvar:
Odbor správní, oddělení dopravněsprávní
26. Kontaktní osoba:
Ing. Jana Michaličková
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
01.01.2024
28. Popis byl naposledy aktualizován:
01.01.2024
29. Datum konce platnosti popisu:
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace:
Návod není právně závazný dokument, slouží pouze k informaci a pomoci žadatelům při složitých úkonech souvisejících s
registrem vozidel.